Jag har gjort en tavla!

Vi var ute på en runda i skogen idag. Det var trist och gråmulet väder och de få bilder jag tog med min lilla kamera blev sådär...

När jag kom hem tänkte jag att det kanske går att göra något av bilderna ändå. Det var ju halloween den här helgen, så då började jag jobba med det i åtanke.

Jag ville få fram en lite kuslig stämning och gjorde färgerna mörkare och murrigare och använde mig av oljemålningseffekten i Photoshop. Sist lade jag till en ram som jag laddat ner från stock.xchng. Det är ganska kraftig redigering på bilden men så var jag inte heller ute efter diskreta justeringar den här gången. Jag ville dra på rejält! Det är ju så kul att göra det ibland. :)




























Här är bilden som den såg ut före redigeringen. Lite platt och trist kan man tycka. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar