Fredagspyssel

En kollega till mig har gjort så fina armband av läderremmar, pärlor och snöre. Jag har beundrat dem i flera veckor nu. När hon idag skulle iväg till Panduro på lunchen, hängde jag med. Jag fick lite tips och råd och köpte material så jag också kunde göra några. De blev i samma stil som hennes men i lite andra färger. Jag valde lila, silver och svart för att göra några rockigare armband. Det blev även några knalliga färger i lime, cerise och turkos. De var så härligt somriga att jag inte kunde låta bli! (ja, sommaren är över men det bryr jag mig inte om, hihi )

Jag har redan gjort fyra armband sedan igår och jag är ganska så nöjd med dem. Egentligen har jag gjort fem men det första armbandet fick jag kassera. Jag tog till alldeles för lite läderband. Det räckte inte till att göra knutarna på slutet. Jaja, man lär sig av sina misstag... :)

Nu är fingertopparna slitna och ömma så jag får nog ta paus från  smyckestillverkningen några dagar. Under tiden ska jag fundera på om jag kan göra om själva låset. Om man vill ha många armband samtidigt, som jag ju vill, blir det lite klumpigt med knutfästen och låspärla. Vi får se vad jag kommer fram till, för jag vill definitivt ha fler av dessa. Jag gillar dem jättemycket!



 

Så här ser de ut. Mina första fyra!

Tips! Gå in på http://honestlywtf.com/diy/diy-wrap-bracelet/ 

Där finns en beskrivning på hur man  gör dem steg för steg. Bra vägledning och lite tips på olika kombinationer också.  

 Ahhh, det är härligt att pyssla! :)



1 kommentar:

  1. Skulle bli väldigt glad om du hade lust att lägga en röst på min outfit, som blivit uttagen till spotlifes tävling? Ligger tvåa och behöver några röster till för att ha chans att gå vidare till årsfinal!

    http://spotlife.se/dagens-outfit/dagens-outfit-109-11-matilda/

    Ha en jättefin dag!
    Kram

    SvaraRadera